José Miguel López Cuétara
“Daß wir miteinander reden können, macht uns zu Menschen.”

Psychoanalysis

Psychoanalysis, as a field of study and practice, has a rich and complex history that dates back to the late 19th and early 20th centuries. It was founded by Sigmund Freud, an Austrian neurologist, who developed the theory of psychoanalysis as a way to understand and treat mental disorders. Freud’s work revolutionized the field of psychology and laid the foundation for modern psychotherapy.

Over the years, psychoanalysis has evolved and expanded, with contributions from other prominent figures such as Carl G Jung, Alfred Adler, Jacques Lacan and Melanie Klein. These theorists introduced new concepts and techniques, leading to the development of different schools of psychoanalytic thought, including Jungian psychology, Adlerian psychology, and object relations theory.

Despite criticisms and controversies, psychoanalysis remains a widely practiced and influential approach to understanding the human mind and behavior. It has had a lasting impact on psychology, psychiatry, and other fields, shaping our understanding of personality development, unconscious processes, and the dynamics of relationships”.

……….

El psicoanálisis, como campo de estudio y práctica, tiene una historia rica y compleja que se remonta a finales del siglo XIX y principios del XX. Fue creado por Sigmund Freud, un neurólogo austriaco, quien desarrolló la teoría del psicoanálisis como una forma de comprender y tratar los trastornos mentales. El trabajo de Freud revolucionó el campo de la psicología y sentó las bases de la psicoterapia moderna.

A lo largo de los años, el psicoanálisis ha evolucionado y ampliado con contribuciones de otras figuras destacadas como Carl Jung, Alfred Adler, Jacques Lacan y Melanie Klein. Estos teóricos introdujeron nuevos conceptos y técnicas, lo que condujo al desarrollo de diferentes escuelas de pensamiento psicoanalítico, incluida la psicología junguiana, la psicología adleriana y la teoría de las relaciones objetales.

A pesar de las críticas y controversias, el psicoanálisis sigue siendo una teoría y practica influyente y ampliamente practicada para comprender la mente y el comportamiento humano. Ha tenido un impacto duradero en la psicología, la psiquiatría y en otros campos, dando forma a nuestra comprensión del desarrollo de la personalidad, los procesos inconscientes y la dinámica de las relaciones”.

José Miguel López Cuétara

Imagen de previsualización de YouTube

Interview with Carl G Jung about Sigmund Freud

Video en YouTube

iosepho
Se han bloqueado los comentarios.