SUPERVISION OF PH. D. DISSERTATIONS, BACHELOR’S DEGREE AND MASTER’S THESES
2018 (julio) Trabajo Fin de Grado de Manuela de Salomón Castillo, “Deconstructing the Character of Hanna Schmitz in Stephen Daldry´s The Reader (2008): Literacy as a Vehicle towards Moral Awareness”. Calificación: SOBRESALIENTE.
2018 (julio) Trabajo Fin de Grado de Marta Arjona Ariza, “Queen B: A Real Feminist or a Product of Capitalism? An Analysis of Beyoncé beyond the Music Industry”. Calificación: SOBRESALIENTE..
2018 (julio) Trabajo fin de Grado de Judith Martín Flores, “The Intersectionality Theory: Racism, Gender- Based Violence and Social Class Discrimination in The Color Purple (1985)”
2018 (junio) Trabajo Fin de Máster de Charalampia Kalograiaki, “Sarah Kane’s Crave (1998) and 4:48 Psychosis (2000): The Redemptive Power of Art” . Calificación: SOBRESALIENTE.
2018 (febrero) Trabajo Fin de Grado de Eva Gómez Pérez, “Subverting Genders and Sexualities: A Queer Approach to Orlando (1928) and Cloud Nine (1979)“. Calificación: MATRÍCULA DE HONOR.
2017 (julio), Trabajo Fin de Master de Paula Barba Guerrero, “From Adrienne Kennedy to Suzan-Lori Parks: (Re)Constructing Liminal Identities through Performativity”. Calificación: MATRÍCULA DE HONOR
2017 (julio), Trabajo Fin de Master de Yeqing Liu, “Deconstructing Traditional Motherhood in James Magnuson’s African Medea (1968), Eugene O’Neill’s Desire under the Elms (1924) and Yuzo Yamamoto0s Infanticide (1920)”
2017 (julio) Trabajo Fin de grado de Álvaro Paredero Blanco, “Female Sexualisation in Charles Bukowski’s Women (1978)”. Calificación: SOBRESALIENTE.
2017 (julio) Trabajo Fin de Grado de Miriam Peña Abejón, ”Sexuality Identity, AIDS and Prejudices in Tony Kushner’s Angels in America (1991)”. Calificación: SOBRESALIENTE.
2017 (julio) Trabajo Fin de Grado de Sonia Martín Martín, “Against Racism and Sexism: The Empowerment of Black Women in Flyin’ West (1995)”
2017 (julio) Trabajo Fin de Grado de Alicia Almeida Sanmartín,” A Feminist Approach to the Symbolism of Suicide Shange’s For Coloured Girls Who Have Considered Suicide/ When the Rainbow Is Enuf (1976) and in Sofia Coppola’s The Virgin Suicides (1999)”
2017 (julio) Trabajo Fin de Grado de Laura Rodríguez Santolino, “The Ballad of Little Jo (1993) and North Country (2005): Facing Gender-Based Harassment against Women”
2017 (junio) Tesis Doctoral de Arunima Dey, “South Asian Women Writers on Indian Partition (1947): Family, Violence and Religion”. Calificación: SOBRESALIENTE
2016 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Paula Barba Guerrero, “Identity as a Performative and Social Correcdtive in Sarah Kane’s Blasted (1995)”. Calificación: MATRÍCULA
2016 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Elena Morales Vidal, “The Construction of Identity and Political Consciousness of a Blak Woman in Alice Wlaker’s Meridian (1976)”. Calificación: SOBRESALIENTE
2016 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Ethan Goñi García, “Stephen Sondheim’s Company (1970): Deconstructing Traditional Conventions in the American Musical”. Calificación: SOBRESALIENTE
2016 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Gorka Basterretxea Santiso, “The Effects of Sexism, Patriarchy and Violence on the Abuser and the Abused in Dorothy Allison’s Bartard Out of Carolina (1992) and Chimamanda Ngozi Adichie’s Purple Hibiscus (2003)”. Calificación: SOBRESALIENTE
2016 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Silvia Manzano Carrapiso, “Samuel Beckett’s Waiting for Godot (1952): Dissecting Twenieth Century Social Diseases as a Call to Action”.
2016 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Carlos González Ruiz, “Ngugi’s Matigari (1986): A Critique and Alternative to the Neo-Colonial Kenyan State”.
2016 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Alba Ramírez Domínguez, “Dismantling the Male Gaze and Lesbian Stereotypes in Modern English-Language Cinema”.
2015 (septiembre) Tesis Doctoral (Estudios Ingleses) de Jorge Diego Sánchez, “Hybrid Cinemas and Narratives: Gender Representations in Women’s Cinema of the South Asian Diaspora”. Calificación: SOBRESALIENTE (10) CUM LAUDE.
2015 (septiembre) Trabajo Fin de Máster (Estudios Ingleses) de Laura Domínguez Morante, “Colonizing the Body: The Trans Body as a Site of Power/Knowledge”.
2015 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Adaleen Gerardo Benítez, “Subverting the Traditional Mother’s Role in Toni Morrison’s Beloved (1987)”. Calificación: SOBRESALIENTE
2015 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Verónica Díez Martínez , “Transexuality as a Stigma in the Films Breakfast on Pluto (2005) and Boys Don’t Cry (1999)” Calificación: SOBRESALIENTE
2015 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Teresa Hernández Alcántara , “New Queer Cinema in the USA: Rejecting Heteronormative Categorisations in Desert Hearts (1985) and Brokeback Mountain (2005)”. Calificación: SOBRESALIENTE
2015 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Tania del Peral Malagón, “A Comparative Analysis of Homosexuality in The Children’s Hour (1934) and Angels in America: A Gay Fantasia on National Themes (1993) ”
2015 (julio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Ruth Martínez Jiménez, “Women´s Breaking Silence in Ibsen´s A Doll´s House (1879) and Cloud Nine (1979)”
2015 (junio) Trabajo Fin de grado (Estudios Ingleses) de Abimaer Arias Guillén, “A Queer Approach to the Harlem Renaissance through the Figure of Richard Bruce Nugent (1906-1987)”. Calificacióon: SOBRESALIENTE
2015 (junio) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses) de Mariela Álvarez Pérez, “The Contrast between Femininity and the Feminine in Troi, from Star Trek The Next Generation (1987-1994)”. Calificación: SOBRESALIENTE
2015 (Junio) Tesis doctoral de András Beck, “The Emereging Spaces of Scottish Drama and Theatre in the 1990s“. Mención Internacional. Calificación: Sobresaliente CUM LAUDE
2014 (Sept.) Trabajo Fin de Máster (Master de Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contacto) de Teresa Carbayo López de Pablo, “The Configuration of Childhood Place in Toni Morrison’s The Bluest Eye“. Calificación: Sobresaliente
2014 (Sept.) Trabajo Fin de Grado (Estudios Ingleses), de Lara Lebrero Lozano, “From Women to Women: The Portrayal of Gender Violence in A Streetcar Named Desire and Flyin’ West.” Calificación: Sobresaliente
2011 (Sept.) Trabajo Fin de Máster (Master de Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contacto) de Ángela María Higuera Gómez, “The Revolutionary Woman as the Epitome of Feminism in the Postcolonial Theatre of sub-Saharan Africa”. Calificación: Sobresaliente
2011 (Jul.) Trabajo Fin de Máster (Máster en Estudios Interdisciplinares de Género, U de Salamanca) de María Vicens, “Escritoras en red. Las revistas literarias de mujeres en la Argentina de fines de 1800 y el reconocimiento de la escritora sudamericana”. Calificación: MATRÍCULA
2010 (Jun.) Trabajo de Grado de Jorge Diego Sánchez, “Hybrid Cinemas and Gender Representations in the South Asian Diaspora: The Films of Gurinder Chadha and Mira Nair”, 25 junio 2010, Facultad de Filología, Universidad de Salamanca. Sobresaliente CUM LAUDE y PREMIO EXTRAORDINARIO DE GRADO.
2009 (Jun.) Tesis Doctoral de Sonia Sedano Vivanco, “Harriet Jacobs: Forerunner of Gender Studies in Slave Narratives and African American Women’s Literature”, 20 junio 2009, Facultad de Filología, Universidad de Salamanca. Calificación: Sobresaliente CUM LAUDE.
2009 (Jun.) Trabajo de Grado de Gisèle Avome Mba, “Lectura socio-semiótica del teatro de Juan Tomás Ávila Laurel: Entre la sátira y la subversión”. Codirigido con Prof. Mª Ángeles Pérez López, Facultad de Filología, Universidad de Salamanca. Calficación: Sobresaliente CUM LAUDE.
2008 (En.) Trabajo de Grado de Rocío Bartolomé Rodríguez, “El compromiso del escritor africano ante la globalización en Devil on the Cross de Ngugi wa Thiong’o“, Dpto. de Filología Inglesa, Universidad de Salamanca. Calificación: SOBRESALIENTE, CUM LAUDE.
2007 (Sept.) Trabajo de Grado de Ana Díaz López, “Sandra Cisneros: La nueva mestiza. Necesidad de un espacio propio para una conciencia híbrida en The House ofMango Street y Woman Hollering Creek”, Dpto. de Filología Inglesa, Universidad de Salamanca. Calificación: SOBRESALIENTE, CUM LAUDE.
2007 (Mar.) Tesis Doctoral de Zenaida Seguín Piedraill, “Expressing Themselves: Orality in Contemporary English Caribbean Short Fiction as a Key Signifier in the Assertion of Cultural Identity”, Dpto. de Filología Inglesa, Universidad de Salamanca. Calificación: SOBRESALIENTE, CUM LAUDE.
2005-2006 Trabajo Tutelado de Elettra Luchetti, titulado “Cuerpo, danza y cultura en África”.
2006 (Jul.) Trabajo de Grado de Irene Pagola Montoya, Becaria de Investigación de la Junta de Castilla y León: “Hybrid Education as a Source of Contradiction in the Way to Womanhood in Tsitsi Dangarembga’s Nervous Condition”, Dpto.de Filología Inglesa, Universidad de Salamanca. Calificación: SOBRESALIENTE CUM LAUDE y PREMIO EXTRAORDINARIO DE GRADO.
2003 (Sept.) Trabajo de Grado de Zenaida Seguín Pedraill: “Creolisation and Caribbeanness: The Assertion of Identity in Contemporary English Caribbean Short Fiction”, Universidad de Salamanca. Calificación: SOBRESALIENTE CUM LAUDE.
2000 (En.) Trabajo de Grado de Sonia Sedano Vivanco: “Olaudah Equiano, Frederick Douglass, and Harriet Jacobs’s Narratives: Why Are Slave Narratives a New American Genre?”, Universidad de Salamanca. Calificación: SOBRESALIENTE CUM LAUDE.
1996 (Jun.) Trabajo de Grado de Josefina Cornejo Parriego, “Deconstructing Tradition and Reconstructing the Self: Alice Walker’s Possessing the Secret of Joy“, Universidad de Salamanca. Calificación: APTO CUM LAUDE.