Erla Mariela Morales Morgado
Departamento de Didáctica, Organización y Métodos de Investigación

Investigación

Mis líneas de investigación están orientadas a las áreas de e-learning, tutoría on-line, diseño y desarrollo de Objetos de aprendizaje reutilizables, sistemas de gestión del conocimiento y evaluación de los aprendizajes a través de sistemas en línea.

Mi experiencia en el ámbito de la Tecnología comienza en el año 1998, como formadora de docentes de enseñanza no universitaria, a través de Proyecto Enlaces del Ministerio de Educación de la República de Chile.

Desde el año 2008 al 2010 he trabajado en la atención a los usuarios del campus Virtual de la Universidad de Salamanca, impartiendo además en dicho periodo cursos de formación docente a nivel inicial y avanzado sobre el uso del campus “Studium” (Moodle 1.9).

He sido tutora on-line de numerosos programas y cursos de formación, ofertados por la Universidad de Salamanca, la Universidad de Alcalá de Henares y el Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas (CITA).

Her main research interests are eLearning, Educational Technologies Applied to Education, Learning Objects, Knowledge Management, Quality & Assessment.

Her experience in educational Technologies begins in 1998, as instructor of non-university teachers through the national Project “Enlaces” directed by The Ministry of Education. Republic of Chile.

Since her doctoral studies, she has been researching on how to promote quality learning objects for e-learning systems. He has developed a model that aim to design learning objects directed to skills development which is based on instructional design theories. In order to promote the learning objects quality she has designed an instrument to evaluate learning objects, taking into account pedagogycal and technical criteria. The instrument has been developed and is able to be integrated in Moodle platform in order to evalute SCORM resources.

Dra. Morales has made empirical experiences which have been presented in many national and international prestigious conferences. She also has presented her research studies to different kind of industrial companies in Chile and Poland companies in Spain.

She has participated in two proyects convocated from the ministery of Spain. The first one was called  KEOPS MEC (TSI2005-00960) and the second one was called REDAOPA MICYT (TSI2004-21263-E)