Publicaciones

Rodero, E., Mas, L., Larrea, O., Rodríguez-de-Dios, I. & de la Mota, C. (2023). The relevance of communication between Alzheimer’s patients and their caregivers. Effective prosody strategies to improve communication. Health Communication Advance online publication. https://doi.org/10.1080/10410236.2023.2292830

Rodero, E. & Rodríguez-de-Dios, I. (2023). The 3D Sound Power of Immersion Processing and Psychophysiological Effects of Binaural versus Stereo Audio Stories. Media Psychology Advance online publication. https://doi.org/10.1080/15213269.2023.2281545

Durántez-Stolle, P., Martínez-Sanz, R., & Rodríguez-de-Dios, I. (2022). Effects of narrative-persuasive frames on Twitter regarding blood donation: pride versus empathy and people versus numbers. Profesional de la Información, 31(4). https://doi.org/10.3145/epi.2022.jul.15

Rodero, E., Larrea, O., Rodríguez-de-Dios, I., Lucas, I. (2022). The Expressive Balance Effect: Perception and Physiological Responses of Prosody and Gestures. Journal of Language and Social Psychology,41(6), 659-684. https://doi.org/10.1177%2F0261927X221078317

Dalla-Pria, L. & Rodríguez-de-Dios, I. (2022). CSR communication on social media: the impact of source and framing on message credibility, corporate reputation and WOM. Corporate Communications: an International Journal, 27(3), 543-557. https://doi.org/10.1108/CCIJ-09-2021-0097 [link]

Rodero, E. & Rodríguez-de-Dios, I. (2021). Competencias de comunicación oral en la educación primaria. Profesional De La Información, 30(6). https://doi.org/10.3145/epi.2021.nov.01

De Coninck, D., Rodríguez-de-Dios, I. & d’Haenens, L. (2021). The contact hypothesis during the European refugee crisis: Relating quality and quantity of (in)direct intergroup contact to attitudes towards refugees. Group Processes & Intergroup Relations, 24(6), 881-901. [link]

Rodríguez-de-Dios, I., Igartua, J. J., & d’Haenens, L. (2021). Narrative Persuasion in a Mobile Environment: Effectiveness of a Mobile Application for Promoting Digital Skills and Coping Strategies in Adolescents. International Journal of Communication15, 1637–1658. [link]

Igartua, J. J., Guerrero-Martín, I., Cachón-Ramón, D., & Rodríguez-de-Dios, I. (2018). Efecto de la similitud con el protagonista de narraciones contra el racismo en las actitudes hacia la inmigración. El rol mediador de la identificación con el protagonista. Disertaciones. Anuario Electrónico de Estudios de Comunicación Social, 11 (1), 56-75. [link]

Piñeiro-Naval, V., Igartua, J. J., & Rodríguez-de-Dios, I. (2018). Identity-related implications of the dissemination of cultural heritage through the Internet: A study based on Framing Theory. Communication & Society, 31 (1), 1-21. [English link] [Spanish link].

Rodríguez-de-Dios, I., van Oosten, J. M. F., & Igartua, J. J. (2018). A Study of the Relationship between Parental Mediation and Adolescents’ Digital Skills, Online Risks and Online Opportunities. Computers in Human Behavior, 82, 186-198. doi:10.1016/j.chb.2018.01.012 [link]

Igartua, J. J., y Rodríguez-de-Dios, I. (2016). Correlatos motivacionales del uso y la satisfacción con Facebook en jóvenes españoles. Cuadernos Info, 38, 107-119. [link]

Piñeiro-Naval, V., Rodríguez-de-Dios, I. e Igartua, J. J. (2016). A dualidade do Património Cultural: recurso turístico e factor identitário. En U. Sidoncha y C. Moura (Eds.), Culturas em Movimento. Atas do I Congresso Internacional de Cultura (pp. 99-109). Covilhã: Editora LabCom.IFP. [ISBN: 978-989-654-326-6 Disponible en www.labcom-ifp.ubi.pt].

Rodríguez de Dios, I., Igartua, J. J., y Vázquez-González, A. (2016). Development and Validation of a Digital Literacy Scale for Teenagers. En F. J. García-Peñalvo (Ed.), Proceedings TEEM’16. Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (pp. 1067-1072). Nueva York: Association for Computing Machinery (ACM). doi:10.1145/3012430.3012648

Rodríguez-de-Dios, I., e Igartua, J. J. (2016). Skills of digital literacy to address the risk of interactive communication. Journal of Information Technology Research9(1), 54-64.

Piñeiro-Naval, V., Igartua, J.J., Rodríguez-de-Dios, I. (2015) La información turística a escala local. Un análisis de contenido de los portales web municipales de España. Revista TELOS: Cuadernos de comunicación e innovación, 102, 77-87. [link]

Rodríguez-de-Dios, I., e Igartua, J. J. (2015). Alfabetización digital como herramienta de protección frente a los riesgos de la red. En F. J. Durán & E. Said (Eds.), TIC y sociedad digital: educación, infancia y derecho (pp. 151-161). Granada: Comares Editorial, Universidad de Granada.

Rodríguez de Dios, I., e Igartua, J. J. (2014). Risks of interactive communication. A digital literacy proposal. En F. J. García-Peñalvo (Ed.), Proceedings TEEM’14. Second International Conference on Technological Ecosystem for Enhancing Multiculturality (pp. 653-657). Salamanca: ICPS, GRIAL, USAL.

Rodríguez de Dios, I.. (2014). Riesgos de la comunicación interactiva en adolescentes: propuesta de alfabetización digital. Vozes dos Vales, 6(III). [link]

 

Política de privacidad