Mª ISABEL GEJO-SANTOS

Licenciada en Geografía e Historia (1985-90) y Humanidades (2006-2009) por la Universidad de Salamanca, Mª Isabel Gejo-Santos es funcionaria de carrera desde el año 1991, en el Cuerpo de Profesores de Enseñanza Secundaria,  y profesora del Currículo integrado hispano-británico, Proyecto bilingüe MEC-British Council, desde 2005, con plaza definitiva de Ciencias Sociales en inglés en el IES “Francisco Salinas” de Salamanca.

Obtiene el Diploma de Grado de la Universidad de Salamanca en julio de 2005, con el trabajo de investigación “Modelos Femeninos en la literatura falangista. Acercamiento a la obra de los principales autores”  calificado con sobresaliente cum laude y  publicado dentro del volumen homenaje a Ana Díaz Medina,  editado por el Centro de Estudios de la Mujer de la Universidad de Salamanca en 2007.

Es diplomada de Estudios Avanzados en el Programa de Doctorado “Fundamentos de la Investigación Histórica” (del Departamento de Historia Medieval, Moderna y Contemporánea de la Universidad de Salamanca) y tiene el reconocimiento de Suficiencia Investigadora vinculada al área de conocimiento de Historia Contemporánea, en 2006.

Desde 2008 imparte también docencia en el Master de la Universidad de Salamanca: “Especialidad Universitaria en docencia bilingüe e Inmersión en lengua inglesa, para educación infantil, primaria y secundaria” así como cursos de metodología  CLIL para profesores de secundaria en el Centro de Formación e Innovación del Profesorado y en Cursos Extraordinarios de la Universidad de Salamanca.

Por otra parte es Experta Universitaria en Educación de Personas Adultas por la Universidad Nacional de Educación a Distancia con el trabajo de investigación “Metodología sobre materiales de Ciencias Sociales en Inglés (elaboración y evaluación)” y Guía Oficial de Turismo de Castilla y León en Inglés y Francés.

En la actualidad completa su tesis doctoral en la Universidad de Salamanca.

Mª Isabel Gejo-Santos has a Licentiate Degree in Geography and History (1985-1990) and a Licentiate Degree in Humanities (2006-2009) from the University of Salamanca. She has been a civil servant since 1991, as part of the Body of Secondary School Teachers, and she has been teaching the Hispanic-British integrated curricula/MEC-British Council Bilingual Project since 2005, with a permanent post teaching Social Sciences in English at the Secondary School “Francisco Salinas” of Salamanca.

She holds a Master’s Degree from the University of Salamanca, awarded in July 2005 following the presentation of her thesis: “Female Models in Phalange Literature. An Approach to the Work of its Main Authors”. This thesis was graded summa cum laude and published as part of a homage volume to Ana Díaz Medina, edited by the Centre of Women Studies of the University of Salamanca in 2007.

She has also obtained a Diploma of Advanced Studies within the PhD programme “Foundations of Historical Research” (taught by the Department of Medieval, Modern and Contemporary History of the University of Salamanca). Moreover, she has received a Certificate of Research Adequacy linked to the area of Contemporary History in 2006.

Since 2008 she has taught several modules in the “Master in Bilingual Education” of the University of Salamanca, as well as the CLIL methodology courses for secondary-school teachers at the Centre for Teacher Training and Innovation and at the Centre for Permanent Training of the University of Salamanca.

In addition, she was granted the title of Higher Education Expert in Adult Education from the Spanish National University of Distance Education (UNED) for a work entitled: “Methodology for the Creation and Assessment of Social Science Resources in English”. She is also an Official Tourist Guide of Castile and Leon in English and French.

She is currently writing her PhD at the University of Salamanca.

Política de privacidad