Campus diverso
Blog de recursos interdisciplinares para una universidad no heteronormativa

Queer Methods and Methodologies: Intersecting Queer Theories and Social Science Research.

queer methods and methodologies

Edited by Kath Browne, University of Brighton, UK and Catherine J. Nash, Brock University, Canada

Queer Methods and Methodologies es el primer estudio sistemático de las implicaciones de la perspectiva queer en la investigación científica. Este volumen colectivo afronta aspectos fundamentales de las implicaciones metodológicas (características, limitaciones y potencialidades) de la teoría queer para la investigación en ciencias sociales. Con trabajos de autores británicos, estadounidenses, canadienses, suecos, neozelandeses y australianos, se trata de una obra de referencia para cualquier persona interesada en abordar la realidad social desde una perspectiva queer a través de la investigación científica.

Contenidos:   Queer methods and methodologies: an introduction, Kath Browne and Catherine J. Nash; Queer in the field: on emotions, temporality and performativity in ethnography, Alison Rooke; Intimacy with strangers/intimacy with self: queer experiences of social research, Jamie Heckert; Brown, queer and gendered: queering the Latina/o ‘street-scapes’ in Los Angeles, Lorena Muñoz; The ‘outness’ of queer: class and sexual intersections, Yvette Taylor; Queer methods and queer practices: re-examining the identities of older lesbian, gay, bisexual adults, Andrew King and Ann Cronin; Queer(ing) communication in research relationships: a conversation about subjectivities, methodologies and ethics, Andrew Gorman-Murray, Lynda Johnston and Gordon Waitt; The trouble with fieldwork: queering methodologies, Michael Connors Jackman; Queer conversations: old-time lesbians, transmen and the politics of queer research, Catherine J. Nash; Femme on femme: reflections on collaborative methods and queer femme-inist ethnography, Ulrika Dahl; Queer(y)ing the ethics of research methods: towards a politics of intimacy in researcher/researched relations, Mathias Detamore; Method matters: ethnography and materiality, Mark Graham; Autoethnography is a queer method, Stacey Holman Jones and Tony E. Adams; Queer techne: 2 theses on methodology and queer studies, Tom Boellstorff; Queer quantification or queer(y)ing quantification: creating lesbian, gay, bisexual or heterosexual citizens through governmental social research, Kath Browne; Bibliography; Index.

Referencia completa:

Browne, Kath; Nash, Catherine J. (ed.): Queer methods and methodologies: intersecting queer theories and social science research. Farnham; Burlington: Ashgate, 2012. XIV, 301 p. ISBN 978-0-7546-7843-4.

, , , ,